بازنویسی محتوا چیست؟ چگونه محتوای بازنویسی شده بنویسیم؟
کسب و کارها برای افزایش ترافیک از طریق بازاریابی محتوا باید محتوای حرفه ای تولید کنند. اما فرآیند تولید محتوا سخت و عملا زمان بر است. بازنویسی محتوا یکی از مؤثرترین راهها برای آسانتر کردن محتوا است. امروزه یکی از مهارت هایی که تولیدکنندگان محتوا باید با آن آشنایی داشته باشند، همان چیزی است که به عنوان تغییر منظور یا ترجمه محتوا شناخته می شود. در این مقاله با نحوه نوشتن مطالب بازنویسی شده آشنا می شویم. سپس بیایید تکنیک های بازنویسی محتوا را یاد بگیریم.
بازنویسی محتوا چیست و چگونه انجام می شود؟
به عنوان اولین قدم، ممکن است از خود بپرسید که بازنویسی محتوا دقیقا چیست. بازنویسی یعنی چه؟ چه تفاوتی با دیگر اشکال تولید محتوا دارد؟ وقتی سعی می کنید محتوا را بازنویسی کنید، به جای ایجاد محتوا از ابتدا، از دانش محتوایی که قبلا ایجاد شده است استفاده می کنید و از تکنیک ها و خلاقیت خودتان استفاده می کنید به عبارت دیگر، بازنویسی محتوا به معنای برداشتن محتوا از جای دیگر و تغییر متن بدون تغییر است. تغییر معنی اصلی در این صورت موتور جستجو محتوای وب سایت را که از جای دیگری کپی شده است تشخیص نمی دهد، بلکه محتوای جدید و تازه را در نظر می گیرد.
پس از انجام مراحل استراتژی محتوا، نوبت به تولید محتوا می رسد. اما بازنویسی چیست؟ بازنویسی محتوا یکی از روش های تولید محتوا است. محتوای اصلی و ترجمه شده با استفاده از روش های دیگر تولید محتوا ایجاد می شود. در محتوای تالیفی، نویسنده محتوا با استفاده از علم و دانش خود با استفاده از ایده های خلاقانه و جدید بدون استفاده از محتوای موجود، مطالب را می نویسد. برای این کار باید موضوع محتوا را به خوبی بشناسد و اطلاعات جامع و کاملی در مورد این موضوع داشته باشد. در ترجمه، محتوا از زبانی به زبان دیگر ترجمه می شود بدون اینکه تغییری در آن ایجاد شود. لازم به ذکر است که در هنگام ترجمه حق دخالت در نگارش نویسنده اصلی وجود ندارد، زیرا ممکن است کارشناس محتوا در محتوایی که ترجمه می کند آگاهی کافی نداشته باشد و در صورت تداخل با آن، محتوای علمی مطالب ممکن است : زنگ تفريح.
آموزش بازنویسی محتوا
برای کپی متن باید نکاتی را در نظر بگیریم و یاد بگیریم که چگونه محتوای کپی بنویسیم که کاربر پسند باشد و مخاطب را به هدفش برساند.
مطالب دیگر را کپی نکنید
اولین و مهمترین نکته در یادگیری نحوه کپی کردن متن، کپی نکردن از مطالب و منابع دیگر است. کپی برداری از مطالب به هیچ عنوان مورد توجه قرار نمی گیرد و پیامدهای منفی برای سئوی وب سایت دارد. گوگل روی کپی محتوا بسیار حساس است و حتی اگر محتوای یک جمله مرجع را کپی کرده باشید متوجه می شود و می تواند شما را جریمه کند.
پاراگراف به پاراگراف را بازنویسی کنید
سعی کنید ابتدا کل مقاله را بخوانید و هر مقاله را جداگانه بررسی کنید. حالا هر پاراگراف را بر اساس نظر خودتان بازنویسی کنید. اگر بخواهید متن را کلمه به کلمه بازنویسی کنید، ممکن است به طور تصادفی از کلماتی استفاده کنید که در متن اصلی هستند. هنگام بازنویسی پاراگراف به پاراگراف، محتوای نهایی کاملاً با محتوای مرجع متفاوت است و محتوای منحصر به فردی تولید می شود.
اجزای چند مورد را با هم ترکیب کنید
یکی از بهترین راهها برای بازنویسی متن، جمعآوری و ترکیب بخشهایی از مقالات مختلف است. نمونه ای از بازنویسی محتوا این است که با ترکیب مطالب مفید می توانید محتوایی با کیفیت و منحصر به فرد تولید کنید. این روش می تواند حتی بهتر از ایجاد محتوای جدید باشد. در این صورت می توانید نکات مفید و مثبت مقاله را انتخاب کنید و موارد بیهوده را حذف کنید و در نهایت مطالبی را بنویسید که مورد علاقه کاربر باشد. برای این کار بهتر است از مطالبی استفاده کنید که برای خوانندگان بازدیدکننده و جذاب باشد.
محتوای محبوب را به محتوای مرتبط تر تغییر دهید
این روش دقیقا برعکس روش قبلی است، بنابراین; مرور کنید و محتوای جامع و پرطرفدار را انتخاب کنید و آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. برای انجام این کار، هر قسمت از محتوا را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و در عین حال نکات جدید و دقیق تری را اضافه کنید تا به یک محتوای کامل و مفید برسید. محتوایی که از این طریق تولید می شود، نیازهای مخاطبان خود را بهتر برآورده می کند، در نتیجه اعتبار سایت شما نزد مخاطبان و گوگل افزایش می یابد. این تکنیک بازتولید محتوا برای ایجاد محتوای سریالی و جانبی که با هم پیوند دارند استفاده می شود.
از مقالات قدیمی ایده بگیرید
با خواندن مقالات قدیمی می توانید ایده های جدیدی برای نوشتن مطالب جدید دریافت کنید. مقالات قدیمی و موفق ساختار خوبی برای محتوای جدید ایجاد می کنند.
گسترش افکار مختلف
در این راه ذهن نویسنده و ایده های جدید او نقش مهمی ایفا می کند. نحوه بازنویسی مقالات به این صورت با تحلیل مطالب زیاد به نکات مختلفی می رسد و بر اساس آنها نکات جدیدی را نشان می دهد. توصیه می شود فهرستی از ایده ها را در محتوا تهیه کنید. برای به دست آوردن نتایج بهتر می توانید از روش طوفان فکری استفاده کنید. به این ترتیب ایده های جدید و موثری در ارتباط با نیاز محتوایی خود خواهید داشت.
تبدیل محتوا به فرمت های جدید
یکی از جذابترین راهها برای بازنویسی محتوا، تبدیل محتوای مختلف به قالبهای جدید است. به این ترتیب محتوای قدیمی را به فرمت های جدید تبدیل خواهید کرد.
زمانی که می خواهید مقاله ای ایجاد کنید، بهتر است بخشی از مقاله مانند تصاویر، تصاویر و اینفوگرافیک ها را در آن قرار دهید. قسمت هایی از محتوا به صورت تصویری برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد و علاقه مخاطب را به ادامه مطالعه مطالب افزایش می دهد. فیلم ها نیز در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند. برای موضوعات آموزشی، ویدئو کلیپ بهترین انتخاب است و ایده های زیادی دارد.
محتوا تغییر می کند
به خاطر داشته باشید که بازنویسی نباید مانع خلاقیت شما شود. اگر با هر چیزی در محتوا مخالف هستید یا ایده های جدیدتری دارید، از ایجاد تغییرات در محتوا نترسید. شما فقط می توانید از کل مقاله مرجع الهام بگیرید و بنا به صلاحدید خود تغییرات مناسبی در محتوا ایجاد کنید.
مطالب بیشتری اضافه کنید
چیزهای بیشتری برای افزودن به محتوای خود بیابید همیشه چیزهایی وجود دارد که می توانید به محتوای خود اضافه کنید تا مقاله خود را متفاوت و بهتر از مقالات مشابه کنید. نکات و ایده های اضافی خود را به محتوا اضافه کنید تا مطمئن شوید که فقط نمی نویسید. وقتی مقاله ای می نویسید که بهتر و کاملتر از آنچه می گوید، به این معنی است که محتوای خوبی ایجاد کرده اید.
[ بازدید : 4578 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : ]